وزير اطلاعات خبر داد:
دستگیری بیش از 10 نفر درارتباط با ترورها

یزدفردا :سرویس خبر:وزیراطلاعات ازدستگیری عوامل موساد درارتباط با ترورهامنافقینخبر داد وگفت : افراد وابسته به گروهک کوموله، پژاک و دموکرات که از نظام جمهوری اسلامی ضربه‌های سنگین خورده و با شکست مواجه شده‌اند را از مصادیق این افراد معرفی کرد؛مصلحی به کشورهای منطقه و همسایه که با رژیم صهیونیستی تعامل دارند، هشدارداد

وزیراطلاعات از شناسایی و دستگیر عوامل شبکه اطلاعاتی موساد که در ترور شهید علی‌محمدی دست داشتند و توسط غرب و آمریکا حمایت می‌شدند خبر داد.

به گزارش یزدفردا از ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیراطلاعات، صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با اعلام این خبر این پیروزی را به ملت ایران تبریک و شهادت دانشمندان کشورمان علی‌محمدی و شهریاری را که در اقداماتی تروریستی به شهادت رسیده‌اند را بار دیگر به خانواده‌ آن‌ها تسلیت گفت.

وی با یادآوری این‌که بعد از فتنه 88 یک حفره اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ایجاد شد، خاطرنشان کرد: دشمن امید داشت که می‌تواند از این حفره اطلاعاتی استفاده کند و با این امید و خیال خام خود که دستگاه‌های اطلاعاتی یک کشور درگیر بحث فتنه بودند به اقداماتی دست زد.

وی با اشاره به ترور استاد علی‌محمدی این نکته را که دستگاه اطلاعاتی کشور بعد از این ترور اقدامات قابل توجهی را انجام داد، استفاده از تکنولوژی بومی اطلاعاتی کشور علیه تکنولوژی پیشرفته موساد را یکی از این موارد برشمرد و از بکارگیری نیروهای انسانی به عنوان دیگر اقدام وزارت اطلاعات جهت غلبه بر تکنولوژی پیشرفته موساد که حمایت غرب و آمریکا را به همراه داشت نام برد.

وی افزود: ما در این مسیر به واسطه حرکت‌هایی که انجام دادیم به موفقیت‌های خوبی نیز رسیدیم و توانستیم افرادی را که برای نیت پلید خود از آن‌ها استفاده می‌کنند را شناسایی کنیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: توانستیم با افراد و عوامل خود تا داخل تشکیلات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نفوذ کنیم و با استفاده از این نفوذ و عوامل انسانی و کمکی که مردم به ما کرده‌اند به موفقیت‌هایی دست یافتیم.

وی از اطلاعات مردمی و همراهی مردم به عنوان یکی از ابزارهای قابل توجه جهت موفقیت وزارت اطلاعات در این بخش نام برد.

مصلحی در ادامه با اشاره به اقدامات موساد در طراحی‌ شبکه‌های مختلف و آموزش دادن آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد: وزارت اطلاعات توانست این شبکه‌ها را شناسایی و آن‌ها را در هم بکوبد.

وی در ادامه به پخش مصاحبه یکی از دستگیرشدگان این شبکه جاسوسی که شب گذشته از رسانه ملی پخش شد، اشاره و اعلام کرد که وزارت اطلاعات در حال انجام کار اطلاعاتی دیگر عناصر است و بر این اساس در حال حاضر لازم نمی‌دانیم از طریق رسانه‌ها آن‌ها را معرفی کنیم.

وی در ادامه از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی که براساس ترور، وحشت و غصب شکل گرفته نام برد و با یادآوری این‌که آن‌ها تصور می‌کنند از این طریق به اهداف پلید خود برسند، افزود: ما در اقدام اخیر خود توانستیم شبکه‌ای که کار ترور علی‌محمدی را دنبال می‌کرد به همراه دیگر شبکه‌های اطلاعاتی موساد مورد هجمه قرار داده و شناسایی کنیم.

وی افزود: بخشی از آن‌ها دستگیر و بخشی دیگر نیز به دنبال بهره‌برداری از آنها هستیم.

وی در ادامه از شناسایی مناطق آلوده اطلاعاتی اطراف جمهوری اسلامی که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آن‌ها را می‌خواست مورد بهره‌برداری قرار دهد، به عنوان یکی از اقدامات وزارت اطلاعات نام برد و گفت: ما توانستیم با این اقدام ضربه‌ سنگینی را به این مجموعه (سیستم اطلاعاتی موساد) وارد کنیم.

وی همچنین از مقابله اطلاعاتی جمهوری اسلامی با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که این اقدامات (حرکت‌های تروریستی) را در جمهوری اسلامی انجام داده خبر داد.

وزیر اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: برای ما ثابت شده رژیم صهیونیستی با پیشرفت‌های علمی کشورهای اسلامی و منطقه مخالف است و کلیه دانشمندان در معرض ترور هستند، ما براساس احساس وظیفه‌ای که داریم اطلاع‌رسانی به کشورهای منطقه را خواهیم داشت.

مصلحی در ادامه افرادی که سرویس اطلاعاتی موساد جهت پیاده کردن مقاصد تروریستی خود در داخل ایران از آن‌ها استفاده می‌کند را مزدورهای لمپن بی‌ریشه معرفی کرد و ریگی، منافقین، افراد وابسته به گروهک کوموله، پژاک و دموکرات که از نظام جمهوری اسلامی ضربه‌های سنگین خورده و با شکست مواجه شده‌اند را از مصادیق این افراد معرفی کرد.

وی با اشاره به این‌که براساس اطلاعات ما این افراد جلساتی را در کشورهای غربی و نشست‌هایی را با مسوولین رژیم صهیونیستی و ناتو داشته‌اند، گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که از این مزدوران شکست خورده در جهت اهداف خود علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی در ادامه به نشست‌های ریگی با مسوولان موساد و ناتو اشاره کرد و یادآور شد: آن‌ها در این جلسات از ریگی خواسته بودند که اقدامات تروریستی خود را به شهرهای بزرگ ایران توسعه دهد و آن را محدود به مناطق شرقی کشور نکند.

وی ادامه داد: آن‌ها همچنین در جلساتی با منافقین و اعضای گروهک تروریستی منافقین از آن‌ها خواسته بودند اقدامات خود را در سایت‌های هسته‌یی ایران متمرکز کنند.

وی بار دیگر به مساله نفوذ ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی در سیستم اطلاعاتی موساد اشاره و از آن به عنوان موفقیتی بزرگ یاد و در عین حال خاطرنشان کرد: البته آن‌ها در شبکه‌ای که ماموران اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری عوامل آن شدند افراد را به صورت سلولی به کار می‌گرفتند و به نحوی که هیچ کدام از اعضایی که به نحوی در مساله ترور استاد علی‌محمدی دست داشتند از اقدامات دیگری خبر نداشتند. مثلا کسی که موتور حامل بمب را در جلوی منزل این استاد قرار داد از اقدام فرد دیگری که ریموت بمب را بزند خبر نداشت این مجموعه، شبکه‌ای فردی نیست و هادی آن از بیرون از کشور آن را هدایت می‌کرد.

وی در ادامه با خاطرنشان کردن این مساله که مجموعه دستگیر شده متشکل از چند شبکه است، افزود: ما بیش از 10 نفر را دستگیر کردیم که با برنامه‌ریزی اما با سرنخ‌هایی که پیدا کردیم کار همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان این مساله که هدف رژیم صهیونیستی تنها ضربه زدن به مساله هسته‌یی کشور نیست، افزود: آن‌ها به دنبال این هستند که هر نوع موفقیت نه تنها جمهوری اسلامی بلکه همه کشورهای اسلامی و منطقه را هدف قرار دهند و فقط دانشمندان هسته‌یی نیستند که در معرض خطر قرار دارند بلکه اسناد و مدارک ما نشان می‌دهد هر نوع پیشرفت و موفقیت علمی مورد هدف آن‌ها است تا با خیال خام خود به آن‌ها ضربه وارد کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه با هشدار به کشورهای منطقه و همسایه که با رژیم صهیونیستی تعامل دارند، گفت: این کشورها باید توجه داشته باشند که هر نوع امکاناتی که آن‌ها در اختیار این رژیم قرار می‌دهند می‌تواند تهدیدی برای ایران و منطقه باشد.

مصلحی در پایان اظهاراتش بار دیگر از حمایت‌های مردمی که به گفته وی در شناسایی این مجموعه اطلاعاتی وابسته به موساد موثر بوده تشکر کرد و از خبرنگاران حاضر در نشست دعوت کرد تا در نمایشگاهی که از تجهیزاتی که رژیم صهیونیستی برای بمب‌گذاری در اختیار این شبکه قرار داده بود بازدید کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا